Weet jij wat je nu exact betaald voor de energie op de zaak? Veel weten dat niet en het zal je toch enkele honderden euro’s per jaar kosten. Voor ons lijkt het logisch dat je hier goed naar kijkt, toch blijkt dit vaak anders.

contract

Wij hebben vernomen dat mensen dat er niet goed naar kijken, omdat ze het gewoon niet snappen. VanHelder is een echte kennis partij en wij delen al onze kennis graag met onze klanten.

Overstappen, waarom?

Misschien besteed je liever niet zoveel aandacht aan je energiecontract. Je energie loopt bij een leverancier waarbij je ooit een persoonlijk aanspreekpunt had. En een callcenter met acceptabele openingstijden als je vragen hebt. Toch glipt elk jaar de gedachte langs om over te stappen naar een nieuwe leverancier, maar het krijgt te weinig prioriteit.

Of je bent te laat met opzeggen want dat moest voor 1 juli of 1 oktober. Laat maar, denk je, een extra jaartje is nu prima. En voordat je het weet zit je sluimerend een paar jaar vast aan dezelfde energieleverancier. Dit kan makkelijk zijn, want dan hoef je er niet langer over na te denken. Geen keuze is ook een keuze. Maar dit kost wel geld. Weet jij wat je op dit moment betaalt voor je energie? Zo niet, dan betaal je waarschijnlijk te veel.

Pak de controle terug zakelijk Nederland

Wij willen alle zakelijke afnemers in Nederland graag bewust maken dat je de controle terug gepakt kan worden.

De meeste energieleveranciers verlengen stilzwijgend. Wij van VanHelder willen hier duidelijkheid en transparantie in scheppen, en doen dit zelf ook anders. Zo bellen wij zelf nog vóór de uiterste opzegdatum elke klant persoonlijk op, om je keuze en mogelijkheden te bespreken.

Wij geven elke klant, groot of klein, net dat extra beetje aandacht. We overtuigen graag waarom je bij ons kan blijven met de beste voorwaarden. Wees je dus ook bewust dat het anders kan. Stilzwijgend verlengen is niet de norm, maar gemak.

Waarom nu?

De meeste grote energieleveranciers hanteren een opzegtermijn van een paar maanden of zelfs een half jaar. Zo kan het zijn dat je een opzegtermijn hebt van 3 maanden en je contract verloopt einde van het kalenderjaar. Het is dan belangrijk om vóór 1 oktober je huidige contract op te zeggen. Daarmee geef je jezelf de ruimte om t/m 31 december de keuze te maken voor een nieuwe, óf je huidige leverancier.

Wat houd je tegen?

De drempel om toch op te zeggen is vaak angst: geen energie hebben in je pand is erg vervelend. Met het risico dat je je daardoor een hoop gedoe op de hals haalt binnen je bedrijf. Deze angst nemen we graag weg. Het kan in Nederland niet dat je zonder energie komt te zitten bij een overstap. Continuïteit van elektriciteit en gas is gegarandeerd.

Ook zien we vaak dat je het te veel tijd vindt kosten om je te verdiepen. Juist dat is een reden om wél op te zeggen of te gaan vergelijken. Voorwaarden moeten duidelijk en simpel zijn. Achteraf moet je niet met vragen zitten over je nieuwe contract. Energieprijzen veranderen en juist voor de onzekerheid die daarbij komt kijken heb je een specialist nodig. Jouw leverancier.

Opzeggen kost tijd. Dat is natuurlijk vervelend maar wel op te lossen. Je kunt bijna altijd je nieuwe leverancier gratis jouw oude contract laten beëindigen. Bij VanHelder is dit in ieder geval wel mogelijk.

Misschien verandert er iets in je bedrijfsomgeving waardoor je even wilt wachten. Word je bedrijf groter of kleiner, heb je andere lampen, gebruik je meer gas? Ook dan is het juist goed om steeds opnieuw te kijken naar de juiste vorm van contract en de best passende tarieven.

Je bent nog niet te laat

Wil je de controle hebben? Dan heb je daarvoor informatie nodig en we vinden dat jouw energieleverancier dat moet bieden.

Lees ook: Overstappen met zakelijke energie: 6 tips

Heb je toch iets meer behoefte aan persoonlijk contact, dan kan je ons ook bellen of mailen. Wij leggen graag aan je uit hoe het werkt met opzeggen, overstappen en wat voor energietarieven het best bij jouw situatie passen.

Bel ons dan op 020 2050485, laat je door ons terugbellen of mail naar verkoop@vanhelder.nl.