Naar aanleiding van een filmpje dat onlangs op Dumpert verscheen, geven wij graag wat inzicht hoe wij met klanten omgaan. VanHelder staat voor helder en transparant zijn, ook over hoe wij met klanten omgaan en wat wij zeker niet doen.

Klanten bellen

Begin januari krijgt een zzp’er een telefoontje van Essent, echter neemt zij deze niet op. De voicemail wordt ingesproken en deze beland op Dumpert. Het AD schrijft er vervolgens ook nog een artikel over. Bij VanHelder schrokken wij van de voicemail, dit is niet hoe wij over klanten denken.
In de voicemail zijn twee medewerkers van een callcenter te horen. Wij hebben er bewust voor gekozen om niet met callcenters, tussenpersonen en energiecollectieven te werken. Wij willen dat de klant specifiek voor ons kiest. Wij willen de klanten niet kopen. Maar bovenal willen wij niet dat er bij ons hetzelfde gebeurd als er met Essent is gebeurd.

Lees ook: Bye bye tussenpersoon

Wij geloven niet in keuzemenu’s en service van 9 tot 5. Als iemand ons belt, dan krijgt hij direct een medewerker aan de lijn die verstand van zaken heeft. Als iemand om 8 uur ’s avonds iets nodig heeft, dan nemen wij de telefoon op om te helpen. Wij denken graag met onze klanten mee en proberen ze te helpen waar het kan, juist daarom zijn wij 24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar.

Van nieuwe klanten worden wij blij

Als er een ding is waar wij allemaal heel blij van worden zijn het wel nieuwe klanten. Voor een klant een klant wordt hebben wij al wel goed contact met ze en zoeken wij meerdere zaken betreft hun energie voor ze uit. Wij bieden vanaf het eerste moment al service aan een potentiƫle klant. Als wij de klant uiteindelijk krijgen worden wij daar heel blij van. Helaas komt het ook voor dat de klant voor een andere energieleverancier kiest. De keus is aan hen, maar leuk vinden wij het niet, wij zijn namelijk slechte verliezers.

Van bestaande klanten worden wij nog blijer

Nieuwe klanten vinden wij heel leuk, maar met onze bestaande klanten zijn wij ook super blij. Wij vinden het heel leuk om ze te helpen en te voorzien van alle informatie over de energiemarkt die wij hebben. Wij vinden het leuk om een relatie met een klant op te bouwen en ze te leren kennen. Onze bestaande klanten weten dat geen vraag te gek is en dat wij altijd een gepast antwoord hebben of aan de slag gaan met het antwoord te krijgen. Voor onze klanten doen wij heel veel en zijn we altijd bereikbaar.